четвъртък, 5 юли 2007 г.

В името на щастливия потребител

Днес имах проверка от Комисията за защита на потребителите. Това са едни добри какички, които защитават безпомощните потребители от злите фризьори. На тях им плаща държавата, разбирай аз и потребителите, за да бдят. Проверката установи недопустими нарушения на Закона или Наредбата или икаквото е там за защита на потребителя. Първо, в ценоразписа е написано "официална прическа 25-35 лв". Това е противозаконно,
трябва да има една цена за една стока. На обснението ми че то има сто официални прически, някои отнемат повече време, други по-малко и аз едва ли бих могла да изброя всичките и да им сложа цена, ми казаха, че се слага най-високата цена в такъв случай. Така потребителят е доволен. Прави са. Що за противозаконни пориви имам аз, да вземам на хората според труда, който съм положила. Трябва на всички да се взема по равно. И по много. Така потребителите са по-сигурно защитени.
Другото ми чудовищно нарушение е че нямам Регистър за похвали и опкавания и прилежаща актова книга, или каквото на майната си беше това. Тоест нямам една специална тетрадка, която се купува от специалните книжарници и която служи за следното. Значи, подстригала съм аз някого, ама накриво, и той не е доволен. Връща се значи, този някой и пишем в книгата неговото недоволство. После аз го подстригвам както трябва и пишем един акт, където се подписва и пише че е удовлетворен. Опитах се да обясня че за мен доволните клиенти са не само смисъл и удоволствие от работата ми но и единствен шанс за оцеляване. И без актове и книги аз бих оправила всеки проблем, ако има такъв, дори винаги когато променя драстично прическата на някой клиент, му казвам, ако има нещо, което го притеснява, или не му харесва, като се погледа така, да мине, ще го променим съвсем безплатно. Да, ама те не всички фризьори били такива. Добре, да предположим че съм една безсъвестна печалбарка. И някой не е доволен, вижда ме че работя лошо и съм го направила на нищо. С кой акъл този нещастен клиент ще се върне аз да го оправя?. Че те ако ръцете са ми завряни в гъза, една книга за оплаквания ли ще ми ги извади от там? И дори ако все пак въпросният недоволен клиент се върне и си потърси правата, как ще докаже той, че това на главата му е мое дело? И след като ми се оплаче в тетрадката, мога ли аз да я изхвърля и да си купя нова, при положение че тази никъде не се заверява? И въобще що за идея държавата да се вре и да регулира отношения, които би трябвало да се регулират от самосебе си.
Нямам думи. Утре сутрин трябва да отида чинно да си взема акта или каквото е там, да представя свещените хартийки, който нямах днес и тогава вече клиентите ми ще бъдат истински щастливи. Алелуя!

4 коментара:

Unknown каза...

Ахаха, а ето и позицията на Жоро, логичен човек, добър приятел и член на Менса:

(17:16:44) New_Hope: от къде да си купя тъпата книга за релкамации., мам ка му
(17:17:23) open-minded: ако нямат в първата книжарница ....
(17:17:34) open-minded: кажи им "нямате ли?"
(17:17:42) open-minded: я дайте книгата за оплаквания
(17:17:58) open-minded: и като ти я дадат - питай откъде са я взели

Анонимен каза...

То тия комисии обикалят по сигнал.
Да не би някой да има апетити към салона ти?
Или някой конкурент да е завидял?
От където да го погледнеш - гадно :(

Анонимен каза...

Е сега разбрах защо не е узаконена проституцията у нас.Ами заради прословутите книги за похвали и оплаквания.Че то като почнат едни недоволни клиенти да искат да пишат,ще трябва по закон да повтарят.А като не могат да завтарят,ще се получи много незаконна ситуация.
Не е лоша идея всеки гражданин -с книга за похвали да си ходи.
-Мила,много не си го докарала днес бешамела,дай си книгата.И крем-карамела ще трябва да повториш.
-Добре си помисли скъпи,че ако аз се оплача вечерта в твоята ...
. . .
Случайна, най-добре ги забрави въпросните проверяващи.Представяш ли си колко нещастни хора са това-за нищо друго не стават явно.Опитай се да си представиш дали би издържала и един ден на такава работа.
Понякога е писано да загубиш пари и това е най-щадящият вариант.Поне да са само пари ,а не и нерви.Нали знаеш...няма нищо случайно..

Анонимен каза...

Това с книгите ми прилича на едновремешните лексикони...

Не се ядосвай - помисли си колко хубави неща ще има писани там. :o)