вторник, 15 юли 2008 г.

Жените не могат да карат...

Всички знаем необоримата мъжка теза, че на жена кола не трябва да се дава. Жените трябва да правят свирки докато караш, ето за това са жените. Но да караааат!!? Не!
Случвало ли ви се е да видиите кола в безпомощно състояние на светофар и шофьорът е жена, разбира се. Случвало се е. Но защо жените карат по-лошо? Просто защото карат рядко. Мъжът е главата на семейството и негова е колата. Той я отпуска рядко и за малко на тъпата си овчица, колкото да го прибере като е пиян. На всяка жена се вменява систематично и усърдно как не става за шофьор. Причината? Защото е жена и е тъпа по природа. Нещо и липсва в гените и не може да кара и толкова. А както знаем, всеки мъж се ражда със страхотни рефлекси и перфектно чувство за ориентация. Тестостеронът му е най-важното нещо за шофиране. Ако караха предимно жени по улиците, извинете, ама то щеше да е истински апокалипсис! Каквито са предпазливи, ще вземет да минават само на зелено. И нали ги знаеш тъпите патки, как ги е страх да настъпят, има да пъплят по улиците. Те даже не обичат да се "дърпат" на светофарите. И по никакъв начин не разбират защо е важно да изпревариш някого рисковано и да застанеш преди него на червеното.

И само нещо, за последно да кажа. За мен колите се делят на зелени и червени. Не мога да ги различвам по стоповете в тъмното. Но пък знам какво е common rail, какво са челюстни спирачки и ангренажен ремък. Знам че дизелът обича 2000 оборота, а бензинът към 2500. На наклон тръгвам с ръчна спирачка. И знам защо в големите локви безинът гасне, а дизелът не. И не искам даже да продължавам, защото усещам че пак се ядосвам. И, за който пита, не съм научила тези неща, защото съм искала да се правя на мъж, а защото са ме интересували.

И съвсем последно, две клипчета от youtube, които наистина ме разсмяха.

Women, know your place!

Women, dont drive!

16 коментара:

openly feminist каза...

този текст е пълната противоположност на един постинг на anna in your head, в който тя много гордо описваше каква жена-шофьор е.

;)

поздрави!

Боян Пищиков - Архиватора каза...

повечето добри шофьори, при които съм се возил, са жени.

аз съм мъж и съм лош шофьор.

подкрепям фантазията за свирка, но не и практическото й прилагане (в движение поне).

п.с. ще дойда да ме подстрижеш.

Сашо skype: akartchinski79 каза...

Абе една приятелка Дани да имаш? :)

Unknown каза...

Openly feminist: Това, което ме вбесява често е че има жени, които много се гордеят, колко са безпомощни и неспособни. За да спечелят мъжките овации са готови да разправят на целия свят, как, видите ли, жените не можели да се справят. И поллучават пощипване по бузата и "ах, колко си сладка". Всеки има право да е тъп и смотан колкото си иска, (или поне да се прави на такъв), но аз отказвам да бъда смятана за "еди-каква си, или еди-каква си", само защото съм жена.

А Ана, струва ми се, е от жените, които се чувстват толкова уверени, че са хванали здраво мъжете за пишките, че си позволява да забавлява тях и себе си с малките луксове да им се прави на сладка глупава принцеска. Което, в крайна сметка може би върши работа. Но все пак, пишките на мъжете са изменчиво нещо и е добре човек да може да разчита на себе си.

Архиватора: Аз познавам добри шофьори мъже и добри шофьори жени. И пак казвам, често жените са лоши шофьори, но не защото са жени, а защото карат по-малко и нямат опит. Това което мен ме вбесява, е че се изпозлва полът да се правят обобщения, които нямат нищо общо с половите белези. Все едно да спорим дали синеоките са по-добри шофьори, или зеленооките.

Сашо: Един приятел Стефан да имаш?

iffi каза...

Аз тъкмо преди 2 дни карах, за 1ви път на дълъг път и се чувствах определено не на място зад волана. Знам, че е от липсата на опит и с малко повече практика ще свикна, но честно казано нямам особено желание. Започвам да се чудя какво удоволствие откриват хората в това да шофират, с всички тия идиоти на пътя. Опредено ми е доста по-приятно да си дремя или да си чета книжка в автобуса.

А относно свирките, докато мъжете карат...хм... който ги иска да прочете (или изгледа) "Проклятието" ("Thinner" by Stephen King) и да премисли пак. Свирки - само в спряло превозно средство!

Unknown каза...

iffi: Аз пък имам книжка от 1990 година и последните десет години съм карала почти всекидневно. Със сигурност не съм за Формула едно, но лош шофьор не съм. Което не пречи да чувам все същата тъпотия, ако някой реши да ми даде да карам колата му: "Ще дадеш на жена да ти кара колата??? "
Всеки би предпочел да си даде колата на МЪЖ с половин месец стаж като шофьор, а може даже и без книжка, но не на ЖЕНА, незвисимо как кара.

И да ти кажа, започвам да си мисля, че това няма нищо общо с карането.

Анонимен каза...

„Жените не могат да карат автомобил“ е на практика същата теза като тази, че „Жените не могат да се занимават с наука“. Тази последната е била много разпространена до началото на 20 век (включително). Не теза, а научен факт. Статистиката убедително показвала много по-високо ниво на грамотност сред мъжете, отколкото сред жените. Разбира се, понеже е общоизвестно, че жените не ги бива за „наука“, много рядко някое момиче имало късмета да го пуснат да ходи на училище. Училището си е за момчетата. Момичетата само погрозняват от учението. Разбира се, когато не си ходил на училище, шансът да си неграмотен е много по-голям.

Типичен пример за самодоказваща се дискриминация. Неграмотността на жените в миналото омаскарява не самите жени, а онези, които са ги подтискали и са им отказвали образование.

Днес никой не смята, че жените не ги бива за да ходят на училище. Нещо повече, от години в повечето средни и висши училища има въведена квота по пол. Защото в противен случай учебните заведения ще се феминизират. Тези квоти днес показват обществения страх от това, че жените днес са по-ученолюбиви и кадърни от повечето мъже. Тези квоти са и противоконституционни. Недопустимо е някой с по-нисък бал от мен да бъде приет вместо мен в Университета, само защото аз съм имал неблагоразумието да се родя жена, а той – мъж.

Сашо skype: akartchinski79 каза...

Твоята приятелка Дани колко часа зад волана има опит... защото моят приятел Стефан освен шофьорските курсове, има около 1 час опит зад волана. Освен това не се е навеждал да вземе нищо от краката си докато кара :)

Ena каза...

Щом и аз се научих да карам (от немай къде) и карам ежедневно в голям град вече две години, слава богу, без инциденти, значи всеки може да се научи. Сериозно. Всичко, което изисква кинетична памет и мускулна координация - кола, колело, плетене и пр. съм го научила бавно и упорито.
А Ана от annainyourbox ми се струва едно нежно и ранимо създание, което чат-пат дуе перки и вика "Маме, маме бе.. виж ме колко съм страшна." А за людете, които казват, че от жена шофьор по принцип не ставало... е, всеки трябва да има с какво да се гордее :)

Анонимен каза...

Имам книжка от две седмици.Нямам търпение да станат готови документите за да седна зад волана.Истината е, че от такива предрасъдаци страдах и аз...още докато си карах курса шефа ми не пропускаше да отбележи как "сигурно караш калниците да дрънчат" или "неска успяли да се качиш по бордюрите"...Бащами ми казваше, че трябва да се науча да карам лада за да се науча какво е да си шофьор(дайте да спрем еволюцията и да си караме на лади и windows 3.11).От цялото това подтискане и секване на целия ентусиазъм и желание аз карах курса една година....Е да ама сега съм по спокойна като се качвам в кола. Убедена съм че мъжете макар и добри и лоши шофьори правят еднакъв брой грешки спрямо нас жените само, че като греши мъж или се подминава или 'системата' се приема за отказала...

ПС:) Работя само с мъже.

Анонимен каза...

Жените и мъжете, по мои наблюдения, са различно добри в различни аспекти на шофирането.

Ако аз се опитам да карам в натоварено движение и едновременно с това да си говоря с още трима души в колата, ме брой катастрофирал още първата минута - жените обаче го правят, без изобщо да се затрудняват. Не дай боже обаче да трябва да направят сложна маневра, особено с фино управление при движение назад. В такива случаи обикновено казвам "Слез, аз ще я паркирам", особено ако става дума за моята кола.

Анонимен каза...

Къде ги намираш все тия комплексарски изказвания, че им се и връзваш, на всичко отгоре?!

Като гледам паркинга пред блока, тенденцията е всеки шофьор в семейството да си има собствена кола.

Никога не съм имала комплекси затова какъв шофьор съм, защото съм виждала слаби шофьори и жени, и мъже.

Жените създават проблеми от страх, мъжете от самоизтъкване. Всичките сме един дол дренки. Само да сме здрави!

Карай си колата и не си го слагай присърце!

Анонимен каза...

Жужо, за пореден път ще ти кажа, че ти просто си изключение, и за шофирането и за още 100 неща. Не знам как ти хрумва да се съпоставяш с другите жени. по принцип мисля, че не го правиш.
Много пъти съм ти казвал, че ти наистина си добър шофьор (не се сърди - но особено пък за жена). И не само що се отнася до шофирането.

И въпреки това ще се присъединя към тезата, че жените като цяло са "лоши" шофьори - лесно се паникират и трудно се оправят в "нестандартни" ситуации. Не мисля, че това са голи предразсъдъци - за да се е стигнало до това обществено мнение, значи практиката го е доказала. Съшото като и за русите жени - със сигурност има и някои умни между тях.

Предполагам Сашо ще се съгласи с мене, че в САЩ практитата е показала друго - там китайците всяват паника по пътищата и се смята, че що са китайци - всичките са лоши шофьори.

Иначе бих се съгласил, че ако само жени караха по улиците - сигурно смъртността от катастрофи щеше да е близка до нулата.

Ако ще се бориш за еманципация - мога да ти дам по интересна кауза: защо примерно спорта наречен "шах" е отделно за мъже и за жени? Не е силов спорт, така че ...

Важното за мен е да сме толерантни на пътя и всичко ще е ОК, и да сме здрави разбира се.

П.П. Абе да не би нещо да се е случило с Дани? Надявам се грешно съм прочел между редовете.

Unknown каза...

Жоро, благодаря ти за милите думи, но ти се бъркаш. Аз не съм изключение, а доказателство за това, че жените са добри шофьори. По стечение на обстоятелствата ми се е наложило да карам колкото кара средностатистически мъж. Има много като мен и всички карат добре. Всъщност добре е спорна категория, но да кажем че не карат зле.

За шаха, идея си нямам защо са отделно. Сигурно както квотите за университетите:) А може би се смята, че сексуалната привлекателност на жените може да се използва като оръжие за разконцентриране...

Дани е добре, скоро и се роди син. Все така кара като луда:) Виж, тя е изключение:))
Поздрави

RoujkaBG каза...

Моят инструктор, Бог да го прости" казваше "От всяко дърво свирка не става, от всеки човек- шофьор не става!".

Той казваше, че през всичкият му професионален опит на инструктор най- добри "карачки" са били две жени. Едната Венета от Дряново, другата от скромност- няма да спомена името й. :)

Всички останали жени и мъже са издържали изпитите,теория и практика и са получили книжки и могат да предвижат един автомобил от точка А до точка Б, ако не ги срещне по трасето някой като тях и не спре движението им по причина, че е получил книжка.

По сигурност и стабилност на шофиране на пътя, той даваше предимство на жените пред мъжете, които шофират по- безопасно и по- отговорно.

Паркирането е друга тема.Вярно е, че на мъжете се отдава по- лесно, но от паркиране ударена кола има,
убит човек- няма.

Unknown каза...

Точно същото мнение имам и аз. Не мисля, че половите разлики определят особено качеството на шофирането. Факт е, че мъжете и жените виждат околния свят по различен начин, въпреки, че споделяме един и същи мозък, използваме различни участъци от него под хормонално и генетично въздействие, за което има много изследвания и дори специален филм по Discovery. Но шофирането е относително просто, особено напоследък (последните 50 години) и не дава възможност да се проявят полови особености, ако се абстрахираме от съревнователна нетърпеливост и агресивност, която мъжете инстинктивно проявяват на пътя (sorry, ама това ни е неконтролируем инстинкт за да сваляме мацки. А пък жените реципрочно на този инстинкт "обичат лидери"). Според мен съществения елемент за качеството на шофирането идва от опита на шофьора, и жените са по принцип неравнопоставени, тъй като средното количество време прекарано на волан от една жена годишно и средното количество изминати километри е по-малко, а и самите жени придобиват книжка на по-висока възраст отколкото мъжете.
В този смисъл опита на жените е типично по-малък и от това следват всички проблеми на жените шофьори. Отделно жена облечена в кола се третира от мъжете инстинктивно като друг мъж (тъй като не виждат женските физичрски характеристики, които действат успокояващо на мъжете, и мъжете отделят ендорфини), с който да се съревновават, а жените не са свикнали на откритата агресия проявявана в мъжките отношения, за разлика от много по-големия им опит в скритата агресия, с която жените се конкурират по между си.