четвъртък, 7 август 2008 г.

Възгледите за секса и възрастта

Това е част от неангажиращ разговор, който проведох с мой познат в Скайп. Познатият ми е много лъчезарно, възпитано и интелигентно момче. На 21 години е. Винаги ме е възхищавал с емоционалността и предаността си към приятелите. След този разговор се замислих много за това което знаем и не знаем за възгледите на хората до нас. Замислих се дали не се превръщам в изкуфяла бабка, която бръщолеви глупости за измислени неща. Помислих си, че светът не ми харесва. Много плаках, макар и без конкретна причина. Голяма ревла съм станала напоследък.

Много ми се иска като прочетете за какво сме си говорили, да ми кажете какво мислите вие за секса и как го чувствате. Ако може, посочете и на колко сте години:) Благодаря ви!:)

Ето и разговора:



"
Според мен, емоционално, в един момент от живота си човек има нужда от някаква по-дълбока връзка с някого ,и понеже не може да имаш дълбока връзка с много хора, то остава един човек, обикновено от другия пол:)) ,с когото си много близък. И сексът задълбочава близостта, защото сексът не е само някакво си удовослтвие, а голяма дълбока близост, която не може да изпиташ с друг човек. Затова този единствен човек става много скъп.

offf
stiga
4e i az se qdosvam
ne e vqrno
sexa ne e ni6to
osven sex
moje6 da si blizuk s nqkogo i bez da spi6 s nego
stiga gluposti
:)

Сексът има много измерения.

sexut e udovolstvie i do tam

Сексът може да си е живо ебане:)), колкото да се освободят хормоните, може и да е някакво удоволствие, самотно такова, колкото една чекия, ама с друг до теб … обаче сексът може да е една.. вселена...

ama ne mi gi govori tiq
vuob6te
:)
ne gi vqrvam

...като пътешествие до други светове, хванал някой за ръка до теб...

to4ka
sexut e sex

И аз мислех така преди...

ima go udovolstvieto i do tam

... но постепенно осъзнах, че е много повече.

vsi4ko ostanalo e ot nastroivaneto
az ako iskam da sum s teb primerno
nqma da e za6toto iskam da spq s teb
za men sexa v 1 vruzka
e poslednoto n6to koeto me interesuva
toi primerno sluji
ako si imal super qk den
da zavur6i6 podobava6to

Като една бира:)?

ako iska6 taka go nare4i
:)

Затова жените стават лесбийки, защото са за мъжете една бира в края на деня...

kato si bila na moite godini ne si si mislela 4e sexa e nz kakvo i 6to
ami 4e si e prosto sex
sega ako kaje6 4e ne sum prav
shte te ubiq
s lopatata

Именно това казах, че е от възрастта разликата в менията.

ne e dobre d aostarqva 4ovek
ne e istina
kakvi gi govori
ako se dokaram do tam
6te se samoubiq
obe6tavam ti

До къде?

da si mislq 4e sexa e ne6to vsevi6no
za men e bil vinagi udovolstvie
i 6te si ostane takova

М, добре.

ako ti spomena ne6to takova sled nqkoq druga godina
nepremenno mi kaji
"

16 коментара:

Вики каза...

Ами, какво да ти кажа, лично аз съм точно на 21 години и определено НЕ мисля, че "сексът си е секс", или "удоволствие и дотам" и нищо друго :). По-точно, да, МОЖЕ да бъде токава, а може и да не бъде. Според мен може да бъде както невероятно изживяване, наистина граничещо с духовното, така и чисто сношаване. Има прекалено много фактори - това какви отношения и чувства имате със съответния човек, как гледате на нещата по принцип, в какво състояние сте в момента ако щеш... Но това, което е написал твоят приятел, в тоя си вид звучи твърде опростено - все едно да кажеш "огънят си е огън"... при положение, че огънят може и да те стопли, и да те изгори :).
Но въобще, мисля, че за всеки човек си е нещо различно, отделно и съвсем не е въпрос на възраст - или поне не само. Но да налагаш своето мнение като стопроцентова истина и да отхвърлиш всички други вероятности показва, че или си в доста "крехка" възраст, или просто в момента разсъждаваш по този начин... Е, случва се ;).

Анонимен каза...

Вчера в офиса си говорихме с една жена "от другото поколение", онова, което не само е вярвало във вълшебни приказки, но и ги е преживявало в първо лице. Когато ученическата любов е прераствала в първа, а първата във вечна . (поне засега). Беше и интересно как са се променили нещата. Най-много се изненада, че в днешно време едва ли може да срещнеш момче, което "да те чака" повече от месец...

"Значи никой не иска да опознава другия като личност?"

Може това да е. Може да се мисли за секса като чисто удоволствие, защото така е по-лесно. От страх да проникнеш в света на другия.

Възгледите за секса не зависят толкова от възрастта, колкото от средата и обществото. Аз също съм на 21 и с две ръце заставам зад твоето мнение, за секса като голяма дълбока близост, но реалността е друга. В реалността секса вече е нищо. Не е начало/край, не предполага нищо.

Няма обща дефиниция. Няма добро/лошо. Всеки сам трябва да си избере.

В един идеален свят, обаче, със сигурност секса върви ръка за ръка с Любовта :)

Анонимен каза...

Просто този юнак не е срещнал човека, който ще му разкрие и другите страни на секса.

Аз на 21 не мислех като него, но може да се дължи на това, че не бях правил много секс тогава.

А, да - на 45 съм.

Комитата каза...

интересна дискусия, но да се приема до сълзи... малко е смешно ;-) който иска прави секс за удоволствие, който иска чака принцове на бели коне...

Анонимен каза...

Аз все още го избивам на идеализъм и тайничко вярвам, че сексът е нещо много интимно между двама души. И че щом си допуснала някой да те докосва, значи този някой означава за теб много. Засега обаче не срещам нищо, което малко от малко да прилича на взаимност и започвам да изменям възгледите по посока на идеите на 21-годишния ти познат.

И аз съм на 21.

Анонимен каза...

Аз няма да говоря за мечти, за сваляне на звезди и прочие. Ще каза нещо от моя личен опит...
Много мъже не осъзнават какво е да си дадеш душата на някого, затова има изрази от сорта на "мисли с долната глава","изневярата на мъжа е по простима от тази на жената защото той го прави за удоволствие а тя с главата си" и прочие...Аз мисля, че тези афоризми, истини или там както си ги наречем са самата истина от което веднага можем да си направим извод, че мъжете и жените гледаме на секса по различен начин.

Втори дубъл: Ако погледнем от възпроизводственна гледна точка СЕКСЪТ е за да продължим рода. Да разбира се човек може да направи още хиляди значими неща но всеки се чувства празен без 'децата' си. Затова според мен секса носи удоволствие както храната например, ако не ни беше приятен секса много хора нямаше да го правят.

Не го пиша това защото искам да убедя някого в нещо а просто да покажа че можем да си спомняме винаги, че медала винаги има две лица и ръб на който да падне.

Макар, че и аз съм от онези жени които няма да си легнат с някого без да е докоснал душата ни.

Ж22

Unknown каза...

Комитата: Сълзите бяха заради осъзнаването, че повечето мъже, с които съм била и които съм обичала, са разсъждавали точно така. Сълзите бяха заради мисълта колко пъти съм била "бирата" в края на нечий ден и не съм искала да го повярвам, за да не загубя илюзиите си. Може би и в момента го правя...

loxs каза...
Този коментар бе премахнат от автора.
loxs каза...

Ъм, аз съм мъж на 26. Определено мисля, че сексът не е "просто секс". Да, удоволствие е, но основното, заради което "си струва" да се прави секс е близостта. Усещането, че си давате толкова много с другия човек. Усещането, че сте уникални и неповторими един за друг. Поне за мен е така...

Анонимен каза...

....
хм...
пак мисля, че тук чета свои мисли, понякога истински те мразя*, защото ти пишеш моите мисли.
( сори за тавталогията, няма друга дума за това.
жена съм, мисля че полът има важно значение за теб ;) и възрастта - на 20 и няколко съм.)

... в момента съм в такъв период от живота, в който се чудя коя съм, коя бях, какво харесвах, какво мразех, какво стана???
Мисля, че просто пораснах (, но честно, чувствам се прастара... на хиляди години...).
Може и да изтриеш коментара ми, но ми се иска да използвам аудиторията ти и теб (мисля че мнението ти би ми било интересно :)) за да получа ответ.

Нали човек сам си избира какъв да е, тогава защо повечето, особено жени, си избират да хленчат?
Защо човек си избира да страда, да го боли, да е нещастен? (чувства се, след това, пречистен.. катарзис, изкупление, самонаказание - bullshit)
Това цял живот не мога да го проумея.
Конкретно, дилемата ми е друга - трябва ли/ правилно ли е да си избера да порасна -
да стана като всички оплакващи се, хлипащи, жени, които от време на време имат проблясък от миналото си АЗ и за момент се вмъкват в старата си "млада кожа" и са пак духовити и радостни, ИЛИ да си избера да си остана аз, такава каквато съм сега
емоционална, дръзка, непукист, егоист, способна да си позволи да избере това, което иска, без разни самоограничения, които си налагаме с оглед ни одобри (или по-скоро "да не би да не ни одобри") обществото.
( Държа да подчертая, че под "да пораснеш" не разбирам само споменатото деструктивно самосъжаление. Но смятам, че то е плод на раздялата с онова, което искаш но те е страх да си го позволиш.
Още, според мен, ти смяташ, че при мъжете случаят не е такъв и за това и така им завиждаш и тайничко ги мразиш, постоянно водиш битки с тях, макар и да не признаваш и да забулваш действията си с разни разумни аргументи.)

По принцип, аз обичам да имам всичко и в момента се стремя да намеря баланса.

Съжалявам, но ти просто ми звучиш пораженчески - не искам да стигам до там. не и аз!
Или се бориш, или се примиряваш - изходи винаги има.
а, Ти? (* няма нищо сучайно)
....

Анонимен каза...

...

Анонимен каза...

Както сама си казала, сексът има много измерения. И тази многомерност може да съществува ако не в един и същи момент (т.е. по време на самия акт), то поне в една и съща връзка.
Сексът е такъв какъвто ние си го направим и едва ли е изненада, че е подвластен на субективната ни оценка.
Човек иска всичко, но не винаги може да получи това, което иска наведнъж.
Понякога сексът е всичко общо, което имаме с даден човек, друг път той е просто отенък на една по-комплексна връзка.
Дефинирането на значението на секса според мен е абсурдно, в никой случай общовалидно и до известна степен ограничаващо, а може би нетолерантно.
Няма смисъл да се възприемаш като "бира", защото горчилката си остава за теб. Ако за мъжа сексът е бира, за жената навярно е букет от цветя?

Ena каза...

@ рл:

Пишете, че сега сте на двайсет и няколко, аз пък съм на трийсет и две. На двайсет и няколко споделях вашите възгледи - т.е., че да си "емоционална, дръзка, непукист, егоист, способна да си позволи да избере това, което иска, без разни самоограничения" и т.н. - означава да си порастнала. На трийсет разбрах, че подобно поведение няма нищо общо с порастването, а е поредната адаптация към общество, където нахаканото поведение и умението да повишаваш тон се считат за качества. Мисля си, че да признаеш уязвисмостта си изисква зрялост и че моментите на уязвимост не определят цялата ти идентичност. С други думи един човек, който е споделил разочарованието си по някакъв повод, не се превръща автоматично и вовеки в хленчещ, хлипащ индивид. Не се учудвам на твърдението на 20-годишния младеж, че сексът е само за удоволствие, но и не мога да го приема за чиста монета. В днешно време, ако на 21 години призначеш открито романтичните или идеалистични мисли, че те обявят за смотан, тъп и какво ли не още. Романтизмът и идеализмът не могат да ти спечелят социални дивиденти.
Аз лично харесвам този блог, както и този на Таня Джекова, заради самоприемането (не най-добрата дума, но за друга в момента не се сещам), с което и двете пишат и за щастливите, и за не дотам радостните моменти от ежедневието си, заради това, че и двете се приемат такива, каквито са. И още, познавам много хора и от двата пола, които макар да си похленчват и попискват, са стойностни люде: изкарват си честно парите,имат си приятели, гледат децата и родителите си, не тежат на ничий гръб. С други думи, не мисля, че идеологията на "the stiff upper lip" задължително се припокрива със зрелостта.

Анонимен каза...

Можеби не възрастта а поколението има значение.Едно е да си бил на 20 в началото на 90те друго е сега , света е друг много повече материален и много по-малко романтичен.А романтиката от света на 90те си остава в сърцето и всеки ден се сблъсква с материализма на 2008ма.Затова си гледаме часовника докато правим секс с някоя днешна госпожица, защото знаем че харесва колата а не сърцето ни.Затова изптваме паника само при мисълта за секс с момиче,което в същност наистина харесваме,от страх да не би да се окаже поредната бира.И с времето се научаваме да подтискаме вселената на любовта някъде дълбоко в сърцето си и се отадваме на удоволствието на плътта...

Анонимен каза...

И Забравих 35

Биляна каза...

Жена на 34 години: Аз смятам, че сексът е толкова многообразен, колкото и ние самите, защото не е нищо различно от начин, по който се опознаваме с хората. С този, с когото години делим леглото, както и понякога с този, когото виждаме само този един час в живота си. И не само затова е всеки път различен, а и защото изразяваме себе си по много различни начини, за да дадем или не дадем възможност на другите да ни опознаят... Да, звучи романтично за теб, а за теб звучи материално... Просто сексът сме ние самите :) винаги, както и нашите думи и мисли :)