понеделник, 14 септември 2009 г.

Задушен червен пипер с извара

Уважавам бързите и вкусни манджи. Голямото суетене в кухнята не ми е по вкуса с изключение на някой много студен почивен ден, когато и без това нямам какво друго да правя.
На вниманието на всички такива като мен, една рецепта с извара, която освен вкусна е и много полезна. Изварата е пълна с белтъчини и няма почти никакви мазнини, а червеният пипер има витамин С колкото искате.

Продукти:
4-5 сурови червени пипера(за тези от други краища на България да се чете "червени чушки");
2-3 супени лъжици олио
около 500гр извара
сол на вкус

Искам да кажа, че съотношението на пипера и изварата е много относително. Може да сменяте пропорциите всякак, също може да изпозлвате и повече олио, ако не ви е достатъчно мазничко.

Та значи:
Задушавате почистения от семките и нарязан на кръгчета пипер в олиото с добавената сол. докато омекне (5-10 мин). После добавяте изварата и бъркате още 1-2 мин. Готово!

Хубаво е да се яде още топличко, идеална бърза вечеря след уморителен работен ден. Приятен апетит!

2 коментара:

Анонимен каза...

Аз това го правя, но със сирене.
Защо извара ? Някакви гадни чорби ще потекат..

Първо се запържват чушките и после се слага сиренето да се поразтопи и омеша с тях (без да седи толкоз, че да му изтече евентуалната вода)

Григор каза...

Аз пък често си правя, когато нямам много време, извара с яйца. Запържвам изварата малко, добавям яйцата, разбърквам, и е готово. Ако не съм прекалено уморен, може да добавя лук и/или други зеленчуци. :-)